Με αφορμή την κυκλοφορία του “Howling Village“, του νέου θρίλερ που έρχεται να μας καθηλώσει σε λίγες μέρες, ψάξαμε και βρήκαμε τα καλύτερα Ασιατικά θρίλερ που κόβουν την ανάσα. Η άνθηση των Ασιατικών ταινιών τρόμου τις αρχές της δεκαετίας του 2000 ήταν ένα από τα πιο συναρπαστικά διεθνή κινηματογραφικά κινήματα που είχαμε δει εδώ και καιρό. Η ενέργεια, τα εντυπωσιακά γραφικά και ο φόβος του “under-your-skin” έχει δημιουργήσει ένα από τα πιο αγαπημένα είδη ταινιών θρίλερ για πάνω από 20 χρόνια τώρα.
Διαβάστε ακόμα: Howling Village: Το νέο θρίλερ που θα μας κόψει την ανάσα
Από την Ιαπωνία και τη Νότια Κορέα μέχρι την Ταϊλάνδη, την Σιγκαπούρη, και τις Φιλιππίνες, έχουν δημιουργηθεί κορυφαίες και καινοτόμες ταινίες τρόμου. Ταινίες τρόμου που έχουν εμπνεύσει ακόμα και αντίστοιχες του δυτικού κόσμου. Οι Ασιατικές ταινίες τρόμου είναι γεμάτες με ανατριχιαστικές ιστορίες, διαβολικές κατάρες, σκοτεινά μυστικά, εκδικητικά πνεύματα και πολλά τέτοια στοιχεία που τις κάνουν να ξεχωρίζουν. Η λίστα με ταινίες αυτού του είδους είναι μεγάλη αλλά εμείς εδώ έχουμε συγκεντρώσει εκείνες που έχουν ξεχωρίσει και σας τις παρουσιάζουμε
Ringu (Χιντέο Νακάτα – Ιαπωνία, 1998)
Η ταινία “Ringu” ήρθε και έμεινε ως μία από τις πλέον κλασικές του είδους της. Από τα καλύτερα Ασιατικά θρίλερ που έχετε δει. Κοινό, κριτικοί αλλά άνθρωποι του χώρου εντυπωσιάστηκαν με την ταινία του Χιντέο Νακάτα. Ακόμα και η Δύση υποκλίθηκε σε αυτόν. Το αντίκτυπο της ταινίας ήταν τεράστιο, τόσο που μετά ακολούθησαν πολλές παρόμοιες ταινίες βασισμένες στην ιστορία αυτή. Η Σαμάρα άλλωστε παραμένει ακόμα και σήμερα μία από τις πιο εμβληματικές και χαρακτηριστικές φιγούρες των ταινιών αυτού του είδους.
Πρόκειται για μεταφορά του best seller του Κότζι Σουζούκι, που ως ταινία κατάφερε να επηρεάσει και τον ασιατικό αλλά και τον παγκόσμιο κινηματογράφο. Η ιστορία γνωστή… Μια δημοσιογράφος μαζί με τον πρώην σύζυγό της ξεκινούν να ερευνούν μία αινιγματική βιντεοκασέτα που προκαλεί τον θάνατο σε όποιον την δει, μία εβδομάδα μετά την θέαση της. Και οι δύο βλέπουν την κασέτα, που δυστυχώς είδε και ο μικρός της γιoς κατά λάθος. Έτσι κυνηγάνε να προλάβουν τον χρόνο και να λύσουν το μυστήριο της σατανικής κασέτας προτού να είναι πολύ αργά και για τους τρεις. Αξέχαστο θα μείνει το άκρως ανατρεπτικό φινάλε της ταινίας, που ακόμα και σήμερα θεωρείται μια από τις ανατριχιαστικές στιγμές στην ιστορία του σινεμά τρόμου.
Ju-On – The Grudge (Τακάσι Σιμίζου – Ιαπωνία, 2002)
Από την λίστα αυτή εννοείται πως δεν θα μπορούσε να λείπει αυτή η ταινία. “Η Κατάρα” είναι μία από τις δύο ταινίες (η άλλη είναι το “Ringu”), η οποία είναι πραγματικά κορυφαία του είδους. Παρόλο που ήταν η τρίτη σε σειρά ταινία του franchise, ήταν η πρώτη που κυκλοφόρησε στις κινηματογραφικές αίθουσες και υπήρξε τεράστια εμπορική και κινηματογραφική επιτυχία. Επιβλητική ατμόσφαιρα, εκπληκτικά τρομαχτικές σκηνές και η “πρωταγωνίστρια” Καγιάκο που με το κάλεσμά της ανατριχιάζουν όλοι.
Η ταινία μιλάει για έναν ιαπωνικό θρύλο που θέλει μια κατάρα να γεννιέται σε έναν τόπο όπου κάποιος πεθαίνει πνιγμένος από οργή και καταριέται όποιον πατήσει το πόδι του εκεί…
Audition (Τακάσι Μίικε – Ιαπωνία, 1999)
Η ταινία “Audition” θεωρείται ίσως η καλύτερη δουλειά του παραγωγικού Ιάπωνα κινηματογραφιστή Takashi Miike στο χώρο του τρόμου. Ο σκηνοθέτης μας μεταφέρει σε μια ατμόσφαιρα ερωτισμού και ανατριχιαστικών σαδιστικών παιχνιδιών που καθηλώνουν. Ο σκηνοθέτης παραδίδει μια από τις καλύτερες ταινίες τρόμου των 90s και του ασιατικού κινηματογράφου γενικότερα.
Ο τηλεοπτικός παραγωγός Aoyama αναζητά μετά από χρόνια χηρείας και με την παρακίνηση του γιου του, τη συντροφιά μιας γυναίκας. Με τη βοήθεια ενός φίλου και επαγγελματικού συνεργάτη οργανώνει μια audition όπου διάφορες νεαρές κοπέλες έρχονται για να συμμετάσχουν σε ταινία. Στην πραγματικότητα ο Aoyama φιλοδοξεί μέσα από την όλη διαδικασία να ανακαλύψει την ιδανική σύντροφο.
Τελικά μια νεαρή, ντροπαλή, πρώην μπαλαρίνα με το όνομα Asami σαγηνεύει τον Aoyama και σύντομα αρχίζουν να βγαίνουν μαζί. Ο συνεργάτης του Aoyama εκφράζει ανησυχίες διότι δεν μπορεί να εντοπίσει πληροφορίες για εκείνη. Ο Aoyama όμως δεν δείχνει να πτοείται και γοητευμένος από την Asami αφοσιώνεται στο νέο του ειδύλλιο. Σύντομα θα ανακαλύψει τη σκοτεινή ταυτότητα της Asami και ότι πρόκειται για έναν ζωντανό εφιάλτη.
Α Tale of Two Sisters (Κιμ Τζι-γουν – Νότια Κορέα, 2003)
Η ταινία αυτή δεν θα μπορούσε να μην είναι στη λίστα με καλύτερα Ασιατικά θρίλερ που κόβουν την ανάσα. Εξαιρετική μορφή κινηματογράφου, με πολύ καλές ερμηνείες και ένα εντυπωσιακό soundtrack κλασικής μουσικής. Κλασικό, ευφυές με εξαιρετικές ερμηνείες, το ψυχολογικό θρίλερ του Κιμ Τζι-γουν σε καθηλώνει από το πρώτο λεπτό. Σε βάζει σε μια διαρκή εγρήγορση και απλά δεν τολμάς να χάσεις ούτε σκηνή.
Τα δυο κορίτσια επιστρέφουν στο πατρικό τους σπίτι μετά την παραμονή τους για κάποιο διάστημα σε μια ψυχιατρική κλινική. Εκεί θα ζήσουν με τον πατέρα τους και την κακιά μητριά και θα προσπαθήσουν να επανέλθουν σε μια όσο περισσότερο φυσιολογική ζωή γίνεται. Τα πράγματα θα δυσκολέψουν τελικά ακόμα πιο πολύ όταν περίεργα φαινόμενα θα αρχίσουν να συμβαίνουν μέσα στο σπίτι και ένα απειλητικό φάντασμα θα αρχίσει να στοιχειώνει τις ζωές τους.
Δείτε εδώ: 8 Σκανδιναβικές σειρές θρίλερ και μυστηρίου να κολλήσεις
Battle Royale (Kinji Fukasaku – Japan, 2000)
Το “Battle Royale” αποτελεί ένα αριστούργημα που σόκαρε κοινό και κριτικούς με τις σκηνές βίας που περιέχει. Η ταινία έχει να κάνει με μαθητές – δολοφόνους σε μια ιαπωνική κοινωνία που διαθέτει ένα από τα σκληρότερα σχολικά συστήματα.
Βρισκόμαστε στο 2000 όπου η Ιαπωνία βρίσκεται στα πρόθυρα της κατάρρευσης. Η ανεργία έχει φτάσει σε απειλητικά ποσοστά, ενώ η σχολική βία έχει ξεφύγει από κάθε έλεγχο. Η κυβέρνηση σε απόγνωση, εκδικείται με το μεταρρυθμιστικό εκπαιδευτικό σχέδιο “Battle Royale”. Κάθε χρόνο, μια τάξη που επιλέγεται τυχαία, μεταφέρεται σε ένα απομονωμένο νησί για έναν ανελέητο αγώνα επιβίωσης.4 2 μαθητές του Λυκείου, νομίζοντας ότι πηγαίνουν εκδρομή, αστειεύονται, φλερτάρουν, πειράζονται, τελείως ανυποψίαστοι γι’ αυτό που πρόκειται να ακολουθήσει. Όταν ξυπνούν από τον ύπνο, υπό την επήρεια ηρεμιστικών, ανακαλύπτουν ότι αυτοί είναι οι εκλεκτοί…του Battle Royale εκείνης της χρονιάς! Εφοδιασμένοι με χάρτες, τρόφιμα και όπλα, είναι υποχρεωμένοι να πολεμήσουν μεταξύ τους για τρεις μέρες, ώσπου να μην μείνει παρά μόνο ένας ζωντανός!
The Eye (Pang – Hong Kong/Singapore 2002)
Η πρώτη προσπάθεια των αδελφών Pang στο τρόμο και η δεύτερη σκηνοθετική τους δουλειά είναι και η μεγαλύτερη επιτυχία τους μέχρι τώρα. Μια ταινία που περιέχει μερικές από τις πιο ανατριχιαστικές σκηνές που έχετε δει μέχρι τώρα.
Τυφλή από την ηλικία των 2, η 20χρονη βιολίστρια Mun υποβάλλεται σε μεταμόσχευση κερατοειδή του οφθαλμού, μετά τη λήψη από έναν δότη. Αρχικά, αισθάνεται ευχάριστα με την σταδιακή αποκατάσταση της όρασής της, αλλά σύντομα θα ζήσει μια προβληματική κατάσταση όταν αρχίζει να βλέπει μυστηριώδεις φιγούρες που φαίνεται να προλέγουν φρικιαστικούς θανάτους. Τη νύχτα πριν από την έξοδό της από το νοσοκομείο, βλέπει μια σκοτεινή φιγούρα που συνοδεύει έναν ασθενή έξω από το δωμάτιο …και το επόμενο πρωί ο ασθενής είναι νεκρός.
Ως μόνη διέξοδο από αυτό το βάσανο επιλέγει την αναζήτηση του δωρητή του ματιού της που της χάρισε την όραση και της έκλεψε την γαλήνη. Ο ιδιοκτήτης όμως είναι νεκρός…
Dark Water (Χιντέο Νακάτα – Japan, 2002)
Ακόμα μια ταινία τρόμου από τον σκηνοθέτη του “Ringu”, το Dark Water είναι βασισμένο σε βιβλίο του Koji Suzuki.
Πρόκειται για την ιστορία μιας γυναίκας, της Yoshimi, η οποία βρίσκεται στη δυσάρεστη διαδικασία ενός διαζυγίου, και μετακομίζει σε μια μυστηριώδη πολυκατοικία υποβαθμισμένης περιοχής, με την κόρη της, Ikuko. Το ταβάνι του διαμερίσματός τους έχει μια μαύρη διαρροή.
Η Yoshimi ανακαλύπτει ότι το διαμέρισμα στον επάνω όροφο, το οποίο προφανώς ευθύνεται για τη διαρροή, ήταν στο παρελθόν το σπίτι ενός νεαρού κοριτσιού με το όνομα Mitsuko Kawai, και ο εφιάλτης αρχίζει. Ο ορισμός του ατμοσφαιρικού θρίλερ, μαλλιά στις βρύσες, κορίτσια να στάζουν, σκοτεινό σκηνικό σε ολόκληρη τη διάρκεια…
I Saw The Devil (Jee-woon Kim – S. Korea, 2011)
Ένα από τα καλύτερα Ασιατικά θρίλερ που κόβουν την ανάσα. Ένα έπος δυόμισι ωρών, αυστηρά ακατάλληλο για ανήλικους! Μια ταινία με συνεχείς ανατροπές που σε καθηλώνει και κάνει αντίστοιχες ταινίες να φαίνονται “αστείες” μπροστά του. Με πολλά βραβεία και υποψηφιότητες, αποτελεί μια ταινία τρόμου που δεν πρέπει να χάσετε.
Ένας ψυχοπαθής κατά συρροή δολοφόνος και βιαστής ανυπεράσπιστων νεαρών γυναικών, είναι ελεύθερος εκεί έξω διαπράττοντας μερικά από τα πιο ανατριχιαστικά εγκλήματα όλων των εποχών. Κανείς δεν είναι ασφαλής όσο αυτός παραμένει ασύλληπτος με την αστυνομία να μετράει ένα ένα τα άψυχα σώματα στο πέρασμά του. Όμως το τελευταίο θύμα του η νεαρή έγκυος αρραβωνιαστικιά του επίλεκτου αστυνομικού πράκτορα Kim Sou θα σηματοδοτήσει την έναρξη της δικής του βασανιστικής περιπέτειας. Ο αστυνομικός δε θέλει απλά να τον πιάσει, θέλει να εκδικηθεί με τον πιο σαδιστικό τρόπο που θα βρει για το θάνατο της γυναίκας του. Και η εκδίκηση τώρα αρχίζει. Και θα είναι αργή, ωμή, άγρια και όσο πιο βίαιη μπορεί να γίνει.
Shutter (Μπανγιόνγκ Πισανθανακούν και Παρκπούμ Γουονγκπούμ – Ταϊλάνδη, 2004)
Θεωρείται από τα καλύτερα Ασιατικά θρίλερ και συγκεκριμένα, από την Ταϊλάνδη, και όχι άδικα. Δεν υπάρχει πιο αντιπροσωπευτική ταινία του είδους της. Γεμάτη από έξυπνες ιδέες, ανατριχιαστικές εικόνες και μια μακάβρια γοητεία, το κινηματογραφικό ντεμπούτο το δυο σκηνοθετών της παραμένει ακόμα και σήμερα για πολλούς η καλύτερη ταινία τρόμου που έχει έρθει ποτέ από τη χώρα.
Η πλοκή περιστρέφεται γύρω από τον φωτογράφο Tun και τη φίλη του Jane, που κατά λάθος χτυπάνε μια κοπέλα με το αυτοκίνητο τους στο σκοτεινό δρόμο και αντί να σταματήσουν ή να καλέσουν ασθενοφόρο, το σκάνε. Όταν το ζευγάρι αρχίζει να βιώνει κάθε είδους ανατριχιαστικό συμβάν, είναι σίγουροι ότι πρόκειται για το θυμωμένο πνεύμα του κοριτσιού που χτύπησαν, ωστόσο θα ανακαλύψουν ότι καμιά κοπέλα δεν αναφέρθηκε σε ατύχημα, είτε σε νοσοκομείο ή αστυνομικά τμήματα. Η Jane συνεχίζει να έχει σοβαρές ενοχές, ως πιστή καθολική, τη στιγμή που οι φωτογραφίες που βγάζει ο Tun έχουν παράξενες στρεβλώσεις …σε σχήμα ανθρώπινου προσώπου. Επίσης, οι δυο τους βασανίζονται από τρομακτικά όνειρα.