Διάφορα
1,300 προβολες

SEO: Τι είναι, πώς λειτουργεί και γιατί είναι τόσο σημαντικό

Θέλεις να φτιάξεις τι δική σου ιστοσελίδα ή το δικό σου blog; Σου αρέσει να γράφεις άρθρα και να τα δημοσιεύεις σε σελίδες στο internet; Σίγουρα τότε στην αναζήτησή που έχεις κάνει προκειμένου να έχεις μεγαλύτερη απήχηση, έχεις πέσει πάνω στη λέξη SEO. Παρόλα αυτά, ο όρος αυτός μας μπερδεύει και δεν μπορούμε να καταλάβουμε σε τι ακριβώς αφορά. Σε αυτό το άρθρο θα μάθεις λοιπόν τι ακριβώς είναι το SEO, πώς λειτουργεί και γιατί είναι τόσο σημαντικό.

Τι είναι το SEO;

Πρώτα από όλα, πρέπει να πούμε ότι το SEO είναι αρχικά που αντιπροσωπεύουν το “Search Engine Optimization.”. Ουσιαστικά, το SEO είναι ένα σύνολο πρακτικών που έχουν σχεδιαστεί για τη βελτίωση της εμφάνισης και της θέσης των ιστοσελίδων στα οργανικά αποτελέσματα αναζήτησης. Η “οργανική” αναζήτηση είναι ο πιο σημαντικός τρόπος για τους ανθρώπους να ανακαλύψουν και να αποκτήσουν πρόσβαση στο διαδικτυακό περιεχόμενο. Μια καλή στρατηγική SEO είναι απαραίτητη για τη βελτίωση της ποιότητας και της ποσότητας της επισκεψιμότητας στον ιστότοπό σου.

Γιατί είναι τόσο σημαντικό;

Αρχικά για να κατανοήσουμε τη σημασία και την αξία που έχει το SEO, πρέπει να το σπάσουμε σε επιμέρους κομμάτια.

1. Οργανικά αποτελέσματα αναζήτησης. Μια σελίδα μηχανής αποτελεσμάτων αναζήτησης (SERP) καθορίζει πόσο σχετικές είναι οι καταχωρίσεις που έχουν γίνει αναφορικά με το τι ψάχνουν οι χρήστες στο ίντερνετ. Οι διαφημίσεις (σε αυτό το πλαίσιο, οι διαφημίσεις PPC ή αλλιώς διαφημίσεις πληρωμής ανά κλικ) αποτελούν σημαντικό μέρος πολλών SERP. Τα αποτελέσματα οργανικής αναζήτησης διαφέρουν από αυτές τις διαφημίσεις καθώς τοποθετούνται με βάση τους αλγόριθμους οργανικής κατάταξης της μηχανής αναζήτησης και όχι με βάση τις προσφορές των διαφημιζόμενων. Δεν μπορείς δηλαδή να πληρώσεις, έτσι ώστε η σελίδα σου να κατατάσσεται υψηλότερα στα οργανικά αποτελέσματα αναζήτησης.

Διάβασε επίσης: Deep Web και Dark Web: Τι είναι και τι πρέπει να προσέχεις

2. Ποιότητα οργανικής επισκεψιμότητας. Πόσο σχετικές είναι οι ερωτήσεις των χρηστών στις μηχανές αναζήτησης με το περιεχόμενο που υπάρχει στη σελίδα σου; Γενικά μπορείς να προσελκύσεις όλους τους επισκέπτες στον κόσμο. Αλλά αν έρχονται στη σελίδα σου επειδή ψάχνουν για κάτι που αφορά στην Apple, ενώ εσύ πουλάς μήλα, αυτοί οι επισκέπτες είναι πιθανό να εγκαταλείψουν τη σελίδα σου. Επομένως η επισκεψιμότητα υψηλής ποιότητας περιλαμβάνει μόνο επισκέπτες που ενδιαφέρονται πραγματικά για τα προϊόντα, τις πληροφορίες, ή ό,τι άλλο προσφέρει η σελίδα σου. Το SEO υψηλής ποιότητας αξιοποιεί την προσπάθεια της μηχανής αναζήτησης. Αυτό έχει στόχο να αντιστοιχίσει το τι ψάχνει πραγματικά κάποιος στο ίντερνετ με τις ιστοσελίδες που αναφέρονται στο SERP.

3. Ποσότητα οργανικής επισκεψιμότητας. Είναι ουσιαστικά ο αριθμός των χρηστών που φτάνουν στη σελίδα σου μέσω των αποτελεσμάτων οργανικής αναζήτησης. Οι χρήστες είναι πολύ πιο πιθανό να κάνουν κλικ σε αποτελέσματα αναζήτησης που εμφανίζονται κοντά στην κορυφή του SERP. Γι’ αυτόν τον λόγο είναι ιδιαίτερα σημαντικό να χρησιμοποιείς τη στρατηγική SEO. Όσο περισσότερους επισκέπτες υψηλής ποιότητας προσελκύεις στη σελίδα σου, τόσο πιο πιθανό είναι να ανέβει η σελίδα σου ψηλά στις καταχωρίσεις των μηχανών αναζήτησης.

Πώς λειτουργεί το SEO;

Οι μηχανές αναζήτησης όπως η Google χρησιμοποιούν ανιχνευτές, που μερικές φορές ονομάζονται και “bots” ή “spiders”, για να συγκεντρώσουν πληροφορίες σχετικά με όλο το περιεχόμενο που μπορούν να βρουν στο διαδίκτυο. Ο ανιχνευτής ξεκινά από μια γνωστή ιστοσελίδα και ακολουθεί εσωτερικούς και εξωτερικούς συνδέσμους που πηγαίνουν σε άλλες σελίδες. Το περιεχόμενο σε αυτές τις σελίδες, καθώς και το πλαίσιο των συνδέσμων που ακολούθησε, βοηθούν τον ανιχνευτή να καταλάβει τι αφορά κάθε σελίδα και πώς συνδέεται σημασιολογικά με όλες τις άλλες σελίδες της τεράστιας βάσης δεδομένων της μηχανής αναζήτησης.

Όταν ένας χρήστης πληκτρολογεί ή θέτει τέλος πάντων ένα ερώτημα στο πλαίσιο αναζήτησης, η μηχανή αναζήτησης χρησιμοποιεί πολύπλοκους αλγόριθμους για να βγάλει αυτό που πιστεύει ότι είναι η πιο ακριβής και χρήσιμη λίστα αποτελεσμάτων για αυτό το ερώτημα. Αυτά τα οργανικά αποτελέσματα μπορούν να περιλαμβάνουν ιστοσελίδες γεμάτες κείμενο, άρθρα ειδήσεων, εικόνες, βίντεο κλπ. Γενικά, υπάρχουν πολλοί παράγοντες που εμπλέκονται στους αλγόριθμους των μηχανών αναζήτησης. Αυτοί οι παράγοντες εξελίσσονται συνεχώς για να συμβαδίζουν με τη μεταβαλλόμενη συμπεριφορά των χρηστών.

Το SEO χρησιμοποιεί την κατανόηση αυτών των παραγόντων κατάταξης για να αναπτύξει και να εφαρμόσει στρατηγικές μάρκετινγκ. Αυτές οι στρατηγικές αναφορικά με την αναζήτηση περιλαμβάνουν μια ισορροπία βέλτιστων πρακτικών εντός κι εκτός της κάθε σελίδας. Ένας οργανισμός ελπίζει να κερδίσει και να διατηρήσει υψηλές κατατάξεις SERP και, ως αποτέλεσμα, μεγάλη επισκεψιμότητα χρηστών υψηλής ποιότητας. Επομένως, πρέπει να εφαρμόζει μη χειραγωγικές τακτικές και να προσαρμόζεται ανάλογα με τη συμπεριφορά των χρηστών στον ίντερνετ.

Διάβασε επίσης: Fintech: Τι είναι και πώς λειτουργεί

Tags: Search Engine Optimization, SEO

Διάβασε επίσης

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Fill out this field
Fill out this field
Δώστε μια έγκυρη ηλ. διεύθυνση.
You need to agree with the terms to proceed

Διάβασε επίσης: