Διατροφή
2,308 προβολες

Κουμκουάτ: Οφέλη, θρεπτική αξία και πως να το φάτε

κουμ κουατ

Το Κουμκουάτ είναι ένα φρούτο προερχόμενο από την Κίνα. Μοιάζει με το πορτοκάλι στη γεύση (στα κινέζικα άλλωστε σημαίνει χρυσό πορτοκάλι) και ανήκει και αυτό στα εσπεριδοειδή. Στο μέγεθος είναι αρκετά μικρότερα από ένα πορτοκάλι, συγκεκριμένα έχει το μέγεθος ενός σταφυλιού. Στην Ελλάδα καλλιεργείται κυρίως στην Κέρκυρα και ο καρπός του χρησιμοποιείται στη ζαχαροπλαστική ενώ γίνεται γλυκό του κουταλιού, μαρμελάδα και λικέρ.

Τα κουμ κουάτ έχουν αντιοξειδωτικές και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες και ενισχύουν το ανοσοποιητικό. Λόγω της υψηλής περιεκτικότητάς τους σε φυτικές ίνες, βοηθούν σε διαταραχές του εντέρου αλλά και στη διατήρηση ενός υγιούς βάρους. Η φλούδα και οι σπόροι των κουμκουάτ είναι βρώσιμα. Ωστόσο, μπορείτε να το αφαιρέσετε εάν είναι απαραίτητο.

Κουμκουάτ σε γλάστρα
Κουμκουάτ σε γλάστρα

Διατροφική αξία

Είναι ιδιαίτερα πλούσια σε διαιτητικές ίνες και βιταμίνη C. 100 γραμμάρια ακατέργαστων κουμκουάτ περιέχουν:

  • Ενέργεια: 71 kcal
  • Υδατάνθρακες: 15,9 γρ
  • Πρωτεΐνη: 1,8 γρ
  • Λίπος: 0,8 γρ
  • Φυτικές ίνες: 6,5 γρ

Μπορείτε να καταναλώνετε περίπου τέσσερα έως πέντε κουμκουάτ την ημέρα που ζυγίζουν έως και 100 γραμμάρια. Καλύπτουν πάνω από το 50% των αναγκών ημερήσιας πρόσληψης σε βιταμίνη C. Επιπλέον, παρέχουν λογικές ποσότητες φυτικών ινών και θρεπτικών συστατικών, σε τίμιες ποσότητες.

Άλλα διατροφικά στοιχεία για τα Κουμκουάτ

Χαμηλός γλυκαιμικός δείκτης

Τα εσπεριδοειδή έχουν χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη. Τα άτομα με διαβήτη μπορούν να καταναλώνουν με ασφάλεια φρούτα με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη, καθώς δεν αυξάνουν γρήγορα τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα. Έχουν πολύ χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη και αποτελούν ένα ασφαλές και θρεπτικό μεσημεριανό σνακ γεμάτο αντιοξειδωτικά.

Υψηλό σε φυτικές ίνες

Τα κουμκουάτ είναι σύνθετοι υδατάνθρακες καθώς περιέχουν φυτικές ίνες. Ως εκ τούτου, θέλουν περισσότερο χρόνο για να περάσουν από το έντερο καθώς τα πεπτικά ένζυμα δεν μπορούν να τα διασπάσουν στο σώμα μας. Ως εκ τούτου θα αισθάνεστε χορτάτοι για περισσότερο. Κρατούν τις λιγούρες μακριά και έτσι αποτρέπουν την αύξηση βάρους. Τα κουμκουάτ είναι πλούσια σε διαλυτές φυτικές ίνες, οι οποίες είναι γνωστές για το ρόλο τους στην καταστολή της διάρροιας. Απορροφούν την περίσσεια νερού από τα έντερα και σχηματίζουν μια ουσία που μοιάζει με γέλη. Επομένως, εάν υποφέρετε από συνεχή επεισόδια διάρροιας, φάτε μια χούφτα κουμκουάτ. Επιπλέον, μελέτες υποδεικνύουν ότι οι φυτικές ίνες μειώνουν τη χοληστερόλη αφού βοηθούν στην αποβολή της μέσω των κοπράνων.

Σνακ με λίγες θερμίδες

Τα κουμκουάτ περιέχουν λογικές ποσότητες περιεκτικότητας σε νερό και αυτό τα κάνει μια εξαιρετική επιλογή σνακ με λίγες θερμίδες. Μπορούν επίσης να είναι αναζωογονητικά και ενυδατικά ταυτόχρονα.

Υγιή Λίπη

Λόγω της χαμηλής περιεκτικότητάς του σε λιπαρά, τα άτομα με καρδιακές παθήσεις όπως τα υψηλά επίπεδα χοληστερόλης θα πρέπει να το καταναλώνουν. Επιπλέον, οι βρώσιμοι σπόροι αυτών των φρούτων περιέχουν ίχνη ωμέγα-τριών λιπαρών οξέων. Επιστημονικές μελέτες δείχνουν ότι τα ωμέγα-τρία λιπαρά οξέα μειώνουν την κακή χοληστερόλη και βελτιώνουν την καλή χοληστερόλη στο σώμα.

Δρα ως αντιοξειδωτικό

Τα κουμκουάτ είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικές βιταμίνες όπως βιταμίνη Α και C. Οι ελεύθερες ρίζες, όταν υπάρχουν σε περίσσεια, οδηγούν σε βλάβες στα κύτταρα. Τα αντιοξειδωτικά που υπάρχουν στα κουμ κουάτ μειώνουν το οξειδωτικό στρες που προκαλούν οι ελεύθερες ρίζες στο σώμα μας. Ξεπλύνετε λοιπόν τις τοξίνες από το σώμα σας με ένα ποτήρι χυμό κουμ κουάτ!

Οφέλη Κουμκουάτ στην Υγεία

Σύμφωνα με επιστημονικές έρευνες το κουμκουάτ έχει πολλαπλές θετικές επιδράσεις στην υγεία, ενώ το χρησιμοποιείται και για την παρασκευή φυσικών αδυνατιστικών συμπληρωμάτων διατροφής, όπως το fortunella

Δείτε παρακάτω επιστημονικές έρευνες που συνηγορούν στα πολλαπλά οφέλη του για την υγεία

6 διαφορετικοί τρόποι να φάτε κουμκουάτ

Γρήγορο Σνακ

Τα κουμκουάτ είναι ένας τέλειος συνδυασμός γλυκών και ξινών γεύσεων. Είναι νόστιμα ειδικά όταν τα τρώτε φρέσκα. Αν νιώθετε τεμπέλης να ετοιμάσετε ένα υγιεινό σνακ, φάτε ένα μπολ με ζουμερά κουμκουάτ.

Απολαύστε το γλυκό, στύψτε το ξινό

Δεν είστε λάτρης του ξινού ζουμερού μέρους; Ανοίξτε μια τρύπα στη φλούδα και στύψτε το χυμό.

Βράσιμο

Αν η φλούδα έχει ανεπιθύμητη σκληρή γεύση, μπορείτε να τα βράσετε για λίγα λεπτά μέχρι να μαλακώσουν Τώρα τα βουτάμε σε κρύο νερό και απολαμβάνουμε.

Ένας κλασσικός χυμός

Μπορείτε επίσης να αφαιρέσετε τους σπόρους και να τα αποχυμώσετε εάν δεν σας αρέσει να τα τρώτε ως ολόκληρο φρούτα.

Μαρμελάδες και Ζελέ

Τα κουμκουάτ φημίζονται για τις υπέροχες μαρμελάδες
Τα κουμκουάτ φημίζονται για τις υπέροχες μαρμελάδες

Αν είστε λάτρης της μαρμελάδας και των ζελέ, μπορείτε να βράσετε ένα φλιτζάνι κουμκουάτ, να προσθέσετε λίγη ζάχαρη και ξύσμα λεμονιού και να τα αποθηκεύσετε για μελλοντική χρήση. Τα κουμκουάτ είναι εξαιρετικές επιλογές φρούτων για να φτιάξετε μαρμελάδες και ζελέ λόγω της γεύσης εσπεριδοειδών τους.

Προσθήκη σε σαλάτες και σε χυμούς

Μπορείτε να τα καταναλώσετε με τις πράσινες σαλάτες σας για μια αφράτη ανανέωση. Μπορείτε επίσης να τα ανακατέψετε σε ένα πράσινο smoothie. Η έντονη γεύση τους κρύβει τη γεύση των χόρτων. Αυτό τα κάνει μια εξαιρετική εναλλακτική των πορτοκαλιών

Επίλογος

Τα κουμκουάτ είναι μοναδικά, νόστιμα και θρεπτικά φρούτα με πολλά πλεονεκτήματα για την υγεία. Έχουν ολοκληρωμένα οφέλη για την υγεία, συμπεριλαμβανομένων αντιοξειδωτικών, αντιφλεγμονωδών, αντικαρκινικών, αντιμικροβιακών και ανοσοτροποποιητικών ιδιοτήτων. Επιπλέον, αποτελούν ένα ευέλικτο συστατικό σε διάφορα είδη πιάτων, είτε είναι γλυκά, είτε ξινά είτε πικάντικα. Ωστόσο, είναι απαραίτητο να τα αγοράζουμε από αξιόπιστες πηγές, καθώς ενδέχεται να έχουν εκτεθεί σε πολλούς ρύπους πριν φτάσουν στο σώμα μας.

Tags: , ,

Διάβασε επίσης

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Fill out this field
Fill out this field
Δώστε μια έγκυρη ηλ. διεύθυνση.
You need to agree with the terms to proceed

Διάβασε επίσης: