Έχουν γίνει αντικειμενικά πάρα πολλές συζητήσεις αναφορικά με την πολιτική απορρήτου στις δημοφιλείς πλατφόρμες. Ειδικά τελευταία, με τον σάλο που προκλήθηκε για τη συλλογή και χρήση δεδομένων των χρηστών από το Twitter και το πρόστιμο των 150 εκατομμυρίων δολαρίων που κλήθηκε να πληρώσει, το ζήτημα για την πολιτική απορρήτου έχει λάβει τεράστιες διαστάσεις. Σε αυτό το πλαίσιο, η “Meta” αποφάσισε να προβεί σε ενημερώσεις σχετικά με την πολιτική απορρήτου του Facebook και του Instagram.
Οι επικρίσεις που έχει δεχθεί το Facebook για την πολιτική απορρήτου
Πέραν του Twitter, υπάρχουν και άλλες μεγάλες εταιρείες – πλατφόρμες που έχουν κατηγορηθεί για ελλειπή ενημέρωση σχετικά με την πολιτική απορρήτου τους. Έχουμε δει γενικά τα κοινωνικά δίκτυα να συλλέγουν τα δεδομένα μας προκειμένου να τα πουλήσουν σε εταιρείες τρίτων για να προβάλλουν τις “κατάλληλες” διαφημίσεις.
Μάλιστα, η ίδια η “Meta”, η εταιρεία του Facebook έχει βρεθεί αντιμέτωπη με καταγγελίες για λόγους που συνδέονται με τη συλλογή και τη χρήση των δεδομένων των χρηστών.
Σε αυτό το πλαίσιο λοιπόν η εταιρεία αποφασίζει να ενημερώσει την πολιτική απορρήτου του Facebook και του Instagram με την υπόσχεση ότι θα προσφέρει μία καλύτερη εμπειρία στους χρήστες.
Διάβασε επίσης: Είσαι εθισμένος στα social media; Μάθε πώς να ξεκολλήσεις
Οι αλλαγές στην πολιτική απορρήτου: Τι προβλέπουν και πότε εφαρμόζονται
Σύμφωνα με αναφορές οι αλλαγές – ενημερώσεις στην πολιτική απορρήτου του Facebook και του Instagram δεν αποτελούν καλύτερους τρόπους για τη συλλογή, τη χρήση και τον “διαμοιρασμό” των δεδομένων των χρηστών.
Οι αλλαγές θα κάνουν τις πλατφόρμες αυτές πιο φιλικές προς του χρήστες, καθώς θα τους παρέχουν μεγαλύτερη ενημέρωση μέσω σχετικών ειδοποιήσεων.
Συγκεκριμένα, μια νέα ρύθμιση θα δώσει στους χρήστες περισσότερο έλεγχο ως προς το ποιος μπορεί να δει τις αναρτήσεις τους από προεπιλογή.
Επίσης, σύμφωνα με τους υπευθύνους της εταιρείας από τις 26 Ιουλίου κι έπειτα οι χρήστες θα ενημερώνονται επαρκώς σχετικά με το τι θα συμβαίνει όταν ένας λογαριασμός απενεργοποιείται ή διαγράφεται.
Τέλος, η Meta αναφέρει ότι θα παρέχει περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με τις εταιρείες τρίτων με τις οποίες μοιράζεται και λαμβάνει πληροφορίες, καθώς και τον τρόπο κοινής χρήσης των δεδομένων μεταξύ των προϊόντων της.
Αναμένουμε
Σίγουρα το “κακό έχει παραγίνει” σε ό,τι αφορά τις πολιτικές απορρήτου στις εταιρείες κολοσσούς πίσω από τα πιο δημοφιλή μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Αυτή η κίνηση μας δείχνει ότι όντως τα πρόστιμα από τις ρυθμιστικές αρχές που επιβάλλονται σε αυτές τις εταιρείες δύνανται να παίξουν καθοριστικό ρόλο.
Αναμένουμε λοιπόν την 26η Ιουλίου για να δούμε ιδίοις όμμασι τις αλλαγές αυτές και το πώς θα γίνει η μετάβαση σε αυτούς τους νέους κανόνες.
Διάβασε επίσης: Πώς βγάζουν λεφτά τα social media αφού είναι δωρεάν;