Στον ψηφιακό – ιντερνετικό κόσμο, τον έλεγχο κατέχουν τα social media. Αυτό είναι γεγονός. Οι τεράστιοι κολοσσοί πίσω από τις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, δηλαδή, η Meta (Facebook & Instagram) και το Twitter είχαν μέχρι πρότινος τη μερίδα του λέοντος σε αυτήν τη βιομηχανία. Ωστόσο, το Tiktok, που έμοιαζε απλά μία μόδα, έχει καταφέρει να κερδίσει “μεγάλο κομμάτι από την πίτα”. Γι’ αυτόν τον λόγο βλέπουμε πολλές πλατφόρμες να θέλουν να το μιμηθούν. Έτσι λοιπόν μία ομοιότητα μεταξύ Facebook & Tiktok ήταν αναμενόμενη.
Διάβασε επίσης: Μήνυση στην Apple: Εκατομμύρια κάτοχοι iPhone κατά του αμερικανικού κολοσσού
Το Facebook προσπαθεί να αντιγράψει το Tiktok
Για να λέμε και του “στραβού το δίκαιο”, το Instagram, το οποίο όπως και το Facebook, βρίσκεται κάτω από την ομπρέλα της Meta, είχε ήδη εισάγει τα “Reels”, δηλαδή τα ολιγόλεπτα βιντεάκια, από το 2020.
Ωστόσο, το Tiktok έχει κάνει πραγματικά πάταγο εστιάζοντας στην “εικόνα”. Βλέποντας λοιπόν την τεράστια απήχηση που έχει η κινεζική πλατφόρμα, το Facebook επιχειρεί να αλλάζει την πλατφόρμα του “αντιγράφοντας” αυτήν την επιτυχία.
Ειδικότερα, σύμφωνα με αναφορές, η Meta όχι μόνο πρόκειται να φέρει τα Reels στο Facebook, αλλά και να εστιάσει σε αυτά. Μάλιστα, γίνεται λόγος για μία τρόπον τινά αντιγραφή, με σκοπό να καταφέρει να καταστεί το Facebook αντίστοιχο με τη σελίδα “For You”, δηλαδή “Για Εσάς” του Tiktok. Αυτό ουσιαστικά σημαίνει πως αργά ή γρήγορα το Facebook θα αρχίσει να εμφανίζει ολιγόλεπτα βιντεάκια στην αρχική του σελίδα όχι αποκλειστικά από άτομα που έχουμε “φίλους”, αλλά από διάφορους χρήστες που έχουν απήχηση στην πλατφόρμα.
Παράλληλα, έχοντας χωριστεί οι εφαρμογές Facebook και Facebook Messenger, οι αρμόδιοι σκέφτονται να τις ενοποιήσουν ξανά και να υιοθετήσουν το μοντέλο αποστολής μηνυμάτων του Tiktok.
Διάβασε επίσης: Το Youtube Music προσπαθεί να ξεπεράσει το Spotify
Η αντίδραση του Tiktok
Η αλήθεια είναι ότι πως μία τέτοια “αντιγραφή”, ή καλύτερα μίμηση ήταν αναμενόμενη, αν αναλογιστεί κανείς πως το Facebook έχει μείνει στάσιμο τα τελευταία χρόνια, ενώ το Tiktok συνεχώς κερδίζει έδαφος.
Και προφανώς οι αναφορές περί μίμησης έφτασαν μέχρι τους ανθρώπους πίσω από το Tiktok. Έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον οι δηλώσεις του προέδρου παγκόσμιων επιχειρηματικών λύσεων του TikTok.
Ο Chandlee, ο οποίος έχει διατελέσει στέλεχος για 12 χρόνια στο Facebook, είπε πως “Το Facebook είναι μια κοινωνική πλατφόρμα. Έχουν δημιουργήσει όλους τους αλγόριθμους τους με βάση το κοινωνικό γράφημα. Αυτή είναι η βασική τους ικανότητα. Η δικιά μας δεν είναι”. Και πρόσθεσε λέγοντας “Είμαστε μια πλατφόρμα ψυχαγωγίας. Η διαφορά είναι τεράστια”.
Αντικειμενικά, η αντιμετώπιση από το Tiktok είναι εξαιρετική. Βέβαια, οι διάφορες αντιγραφές και προσπάθειες μίμησης είναι κάτι σύνηθες πλέον. Επομένως, μπορεί στο μέλλον να δούμε και το Tiktok να ενεργεί με τον ίδιο ή παρόμοιο τρόπο.
Διάβασε επίσης: Το Samsung Wallet είναι γεγονός! Ποιές υπηρεσίες προσφέρει;