Όλοι οι άνθρωποι στον κόσμο συμφωνούν σε ένα πράγμα: “Τα ταξίδια είναι υπέροχα”. Έχοντας βιώσει μία τραγική κατάσταση λόγω της πανδημίας όλοι ετοιμάζονται για τα ταξίδια εκδίκησης. Ωστόσο, όλοι γνωρίζουμε ότι τα ταξίδια σημαίνουν κόστος. Και επειδή πολλών ανθρώπων “η τσέπη δε σηκώνει πολλά έξοδα”, πολλοί στρέφονται προς οικονομικές λύσης. Σε αυτό το πλαίσιο παρατηρούμε μία αύξηση στη ζήτηση για δωμάτια της Airbnb στην Ελλάδα. Παράλληλα, η εταιρεία αποχωρεί από την Κίνα.
Διάβασε επίσης: 300€ “στο χέρι” για διακοπές στη Σάμο και 150€ για τη Βόρεια Εύβοια: Δες αν τα δικαιούσαι
Airbnb στην Ελλάδα: Αυξάνεται η ζήτηση
Η Airbnb σε πολλές περιπτώσεις προσφέρει πιο οικονομικές επιλογές συγκριτικά με τα ξενοδοχεία. Αυτό είναι προφανές. Επίσης, με την πάροδο του χρόνου έχει κερδίσει την εμπιστοσύνη πάρα πολλών χρηστών, τόσο στο εξωτερικό, όσο και στη χώρα μας.
Σε αυτό το πλαίσιο παρατηρούμε μία τεράστια αύξηση στη ζήτηση για “κλείσιμο” δωματίων μέσω της πλατφόρμας. Συγκεκριμένα έχει σημειωθεί αύξηση πάνω από 200% αναφορικά με τη ζήτηση για Airbnb στην Ελλάδα.
Αυτό, όπως ήταν αναμενόμενο, πυροδότησε τις αντιδράσεις των ελληνικών ξενοδοχειακών μονάδων. Η αύξηση στη ζήτηση των πλατφορμών βραχυχρόνιας μίσθωσης, όπως η Airbnb σημαίνει ότι οι ξενοδόχοι χάνουν “πελάτες” και κατ’ επέκταση χρήματα.
Ωστόσο, ο ανταγωνισμός δε βλάπτει. Ίσως είναι η ώρα τα ξενοδοχεία, μικρά και μεγάλα να “ρίξουν” λίγο τις τιμές τους. Σίγουρα η πανδημία τους στοίχισε, αλλά το να επιβαρύνουν τους επισκέπτες για να καλύψουν τις εν λόγω ζημίες και να κατηγορούν “καινοτόμες” πλατφόρμες είναι αντικειμενικά περίεργο.
Η Ελλάδα είναι στις πρώτες θέσεις όσον αφορά τον τουρισμό για φέτος το καλοκαίρι και εξού ανεβαίνει και η ζήτηση στην Airbnb. Καλά θα κάνουν λοιπόν οι ξενοδόχοι να προσαρμοστούν σε αυτές τις συνθήκες.
Η Airbnb αποχαιρετά την Κίνα
Η δημοφιλής πλατφόρμα βραχυχρόνιας μίσθωσης είχε επενδύσει στην Κίνα από το 2016 αντιμετωπίζοντας ανταγωνιστές στο εσωτερικό της χώρας.
Ωστόσο, η κινεζική αγορά δεν ήταν η κατάλληλη από ό,τι φαίνεται για την Airbnbn. Παρά το ότι η Κίνα αποτελεί τη μεγαλύτερη σε πληθυσμό χώρα του πλανήτη, τα έσοδα της εταιρείας από κρατήσεις στην Κίνα ήταν χαμηλότερα από 2% από τα συνολικά έσοδα τα τελευταία χρόνια.
Σε αυτό βέβαια, έπαιξαν καθοριστικό ρόλο τα lockdowns στην Κίνα. Συγκεκριμένα, η “zero-covid” πολιτική που ακολουθεί η Κίνα με τα αυστηρά μέτρα είναι και αυτή που “ανάγκασε” την εταιρεία να λάβει αυτήν την απόφαση.
Προφανώς, η Airbnbn είναι μία εταιρεία και καλά κάνει και κοιτάζει το συμφέρον της. Θα δώσει έμφαση σε περιοχές, στις οποίες έχουν “χαλαρώσει” τα μέτρα, όπως η Ελλάδα.
Διάβασε επίσης: Εισιτήρια στη Ryanair: Θα ανέβουν τελικά οι τιμές στα αεροπορικά ή θα πέσουν;