Αν υπάρχει κάτι που γνωρίζει ο περισσότερος κόσμος για το Facebook, αυτό είναι πως κατέχει την πρώτη θέση του μεγαλύτερου κοινωνικού δικτύου. Όπως και κάθε άλλο μεγάλο κοινωνικό δίκτυο, έτσι και το Facebook ανανεώνεται από καιρούς σε καιρούς με νέα χαρακτηριστικά και επιλογές για να κάνει την χρήση του ακόμα καλύτερη και πιο πρακτική. Αλλά με κάθε νέο χαρακτηριστικό που κυκλοφορεί και με κάθε νέα αλλαγή που πραγματοποιεί, αρκετοί χρήστες δεν ενημερώνονται κατάλληλα γι ‘αυτό με αποτέλεσμα να μην γνωρίζουν για όλα όσα τους παρέχει.
Σε αυτό το άρθρο δεν θα αναφερθούμε για όλα τα χαρακτηριστικά που παρέχει το Facebook, αντίθετα θα εστιάσουμε περισσότερο σε μερικά νέα που προστέθηκαν το 2016 (αν και ως γνωστόν το Facebook σπάνια κάνει μεγάλες αλλαγές). Αυτές οι αλλαγές και τα νέα χαρακτηριστικά δείχνουν πως το κοινωνικό δίκτυο συνεχίζει να ανανεώνεται και να εστιάζει στην τεράστια επιτυχία του.
Τα παρακάτω κόλπα (από το Facebook Messenger σκάκι μέχρι και τις αναρτήσεις με πολλαπλές γλώσσες) θα σε βοηθήσουν να κατανοήσεις καλύτερα τα νέα χαρακτηριστικά του Facebook ώστε να γίνεις expert σε αυτό.
1.Κοινοποιήσεις με πολλαπλές γλώσσες
Αν μπεις στη σελίδα της Microsoft στο Facebook (και σε αρκετές άλλες σελίδες μεγάλων εταιρειών) θα δεις πως ενώ έχει εκατομμύρια likes, δημοσιεύει μόνο αναρτήσεις γραμμένες στα Ελληνικά. Αυτό γίνεται χάρη στη νέα λειτουργία του Facebook όπου επιτρέπει στις σελίδες να γράφουν μια κοινοποίηση σε πολλαπλές γλώσσες. Για παράδειγμα, αν γράψεις ένα άρθρο στα Αγγλικά, ένα στα Γερμανικά και ένα στα Ελληνικά, οι Αμερικανοί και οι Άγγλοι θα βλέπουν την αγγλική κοινοποίηση, οι Γερμανοί την Γερμανική και πάει λέγοντας. Κάθε χρήστης έχει το δικαιώματα να αλλάξει τη γλώσσα στην οποία εμφανίζονται οι αναρτήσεις μέσα από την σελίδα του.
Σημείωση: Η επιλογή αυτή είναι διαθέσιμη μόνο για τις σελίδες του Facebook και όχι τα προφίλ.
Για να ξεκινήσεις να γράφεις κοινοποιήσεις σε πολλαπλές γλώσσες, πάνε στις ρυθμίσεις της σελίδας σου και στη συνέχεια επέλεξε την επιλογή “Να επιτρέπεται στους χρήστες που διαχειρίζονται αυτή τη σελίδα να συντάσσουν δημοσιεύσεις σε πολλές γλώσσες.”
Μόλις ενεργοποιήσεις την επιλογή, για να ξεκινήσεις να γράφεις σε πολλαπλές γλώσσες απλά πάνε στη δημιουργία νέας κοινοποίησης και επέλεξε την επιλογή (φωτογραφία παραδείγματος παρακάτω).
2. Facebook σκάκι στη συνομιλία
Εδώ και αρκετό καιρό το Facebook παρέχει την επιλογή να παίξεις σκάκι μαζί με φίλους σου απευθείας από τη συνομιλία του κοινωνικού δικτύου. Το παιχνίδι λειτουργεί ακόμα και από το 0.facebook.com (με μερικά αρνητικά φυσικά) και είναι διαθέσιμο αυτή την στιγμή προς όλους τους χρήστες.
Για να παίξεις το παιχνίδι, θα πρέπει αρχικά να ξεκινήσεις μια συνομιλία με έναν οποιονδήποτε φίλο – κατά προτίμηση κάποιον που παίζει σκάκι φυσικά. Μπορείς να παίξεις σκάκι με τον συγκεκριμένο τρόπο είτε είσαι από Desktop PC, είτε από την Android ή iOS συσκευή σου. Περισσότερα μπορείς να διαβάσεις από το παρακάτω άρθρο:
Παίξε σκάκι στο Facebook chat μαζί με τους φίλους σου και άλλα κόλπα
3. Προσωπικά μηνύματα σε χρήστες που σχολίασαν στην σελίδα σου
Πάνε οι μέρες όπου κάθε χρήστης μπορούσε να μπει και να σχολιάσει ότι ήθελε ανώνυμα χωρίς να έχεις την επιλογή να έρθεις σε επικοινωνία μαζί του απευθείας από την σελίδα σου. Πλέον, δίπλα από κάθε σχόλιο που δημοσιεύεται στην Facebook σελίδα σου (στις κοινοποιήσεις για την ακρίβεια) υπάρχει η επιλογή αποστολής προσωπικού μηνύματος στον σχολιαστή. Αν, για παράδειγμα, κάποιος σχολιάσει κάτι ανάρμοστο, μπορείς να του στείλεις προσωπικό μήνυμα με το όνομα της σελίδας σου και να συζητήσεις μαζί του για το σχόλιο του ή οτιδήποτε άλλο επιθυμείς (σε κάθε μήνυμα μπαίνει αυτόματα και ο σύνδεσμος της κοινοποίησης).
Η επιλογή αυτή θα πρέπει να εμφανίζεται αυτόματα χωρίς την απαραίτητη προϋπόθεση να την ενεργοποιήσεις από τις ρυθμίσεις της σελίδας σου. Οι χρήστες μπορούν να επικοινωνήσουν και αυτοί με την σειρά τους στην σελίδα σου, αλλά για την συγκεκριμένη επιλογή θα χρειαστεί να πας μια βόλτα από τη σελίδα των ρυθμίσεων.
4. Ενημέρωσε τις πληροφορίες του προφίλ σου
Το συγκεκριμένο χαρακτηριστικό ξεκίνησε να γίνεται διαθέσιμο σε όλο και περισσότερους χρήστες του Facebook τις τελευταίες εβδομάδες.
Σε γενικές γραμμές, είναι ένα νέο πλαίσιο στο οποίο σου δίνεται η ικανότητα να περιγράψεις τον εαυτό σου σε 101 χαρακτήρες. Το πλαίσιο εμφανίζεται κάτω από την φωτογραφία του προφίλ σου και ακριβώς πάνω από τις πληροφορίες σου (που εργάζεσαι, που πήγες σχολείο κ.τ.λ.).
Είναι ενδιαφέρον να δεις πως ένας χρήστης μπορεί να περιγράψει τον εαυτό του μέσα σε μόλις 101 χαρακτήρες (άλλωστε είναι πιο λίγες και από το όριο των tweets του Twitter).
5. Music Store
Με τη νέα υπηρεσία μουσικής, το Facebook φτάνει όλο και πιο κοντά στην ενσωμάτωση κομματιών στο news feed του. Η συγκεκριμένη υπηρεσία, η οποία ονομάζεται “Music Stories,” είναι διαθέσιμη μόνο για τους χρήστες του iOS αλλά αναμένεται να γίνει σύντομα διαθέσιμη και για τα desktop.
Η νέα υπηρεσία επιτρέπει στους χρήστες να μοιράζονται κομμάτια 30 δευτερολέπτων με τους φίλους τους από το Spotify, το Apple Music, το NPR, το Deezer και από αρκετές άλλες υπηρεσίες. Το νέο χαρακτηριστικό δεν είναι σίγουρο κατά πόσο θα κεντρίσει το ενδιαφέρον των χρηστών, κυρίως αν αναρωτηθούμε πως μέχρι σήμερα δημοσιεύουμε κομμάτια από το YouTube τα οποία είναι ολόκληρα και όχι μόνο 30 δευτερολέπτων.
6. Insights για τοπικές επιχειρήσεις
Αρκετά είναι τα νέα χαρακτηριστικά που έγιναν διαθέσιμα στους χρήστες του Facebook που έχουν σελίδες για τις επιχειρήσεις τους. Οι πληροφορίες που παρέχονται για τα insights είναι οι παρακάτω:
- Πόσοι άνθρωποι (με ενεργοποιημένη την επιλογή των location services) έχουν χρησιμοποιήσει το Facebook σε απόσταση 50 χιλιομέτρων από την επιχείρηση σου – συμπεριλαμβανομένων αναλυτικών για ημέρες και εβδομάδες.
- Ένας “χάρτης” με αναλυτικά χρηστών που βρίσκονται κοντά στην επιχείρηση σου.
- Διαφήμιση επιχειρήσεων σε συγκεκριμένα μέρη και χρήστες που βρίσκονται στην ίδια πόλη / περιοχή.
- Νέο χαρακτηριστικό που επιτρέπει τις επιχειρήσεις να διαθέτουν “call-to-action” κουμπιά στις σελίδες τους (όπως για παράδειγμα με τηλέφωνο επικοινωνίας ή οδηγίες για να φτάσουν στο κατάστημα ή την επιχείρηση).
7. Facebook Mentions
Οι εφαρμογές που παρέχουν live streaming για τα κοινωνικά δίκτυα, όπως το Periscope, έχουν γίνει πάρα πολύ δημοφιλής για τους celebrities τον τελευταίο καιρό γιατί μπορούν και συνδέονται με τους φαν τους καλύτερα.
Το Facebook έβγαλε κι αυτό με την σειρά του μια παρόμοια υπηρεσία η οποία ονομάζεται “Facebook Mentions,” αλλά είναι διαθέσιμη μόνο για τους celebrities. Η συγκεκριμένη υπηρεσία έχει γίνει διαθέσιμη για τους περισσότερους celebrities και τους επιτρέπει να κάνουν live streaming.
8. Νέα χαρακτηριστικά για καλύτερη αναζήτηση
Το συγκεκριμένο χαρακτηριστικό δεν είναι ακόμα διαθέσιμο για όλους τους χρήστες του κοινωνικού δικτύου, αλλά βρίσκεται σε δοκιμαστική έκδοση και δοκιμάζεται από χρήστες όπως το Alexander Kaufman (ο οποίος τράβηξε και την παρακάτω φωτογραφία). Το νέο αυτό χαρακτηριστικό προσθέτει ένα πλαίσιο αναζήτησης στα προφίλ των χρηστών και σου επιτρέπει να τα αναζητήσεις με λέξεις-κλειδιά ώστε να βρίσκεις περισσότερες πληροφορίες και κοινοποιήσεις τους.
Ενώ σε αρκετούς αρέσει η επιλογή να αναζητούν πιο αναλυτικά το προφίλ τους στο Facebook, κατά πόσο θα σου άρεσε να κάνουν το ίδιο και οι φίλοι σου στο δικό σου προφίλ; Η νέα επιλογή θα εμφανιστεί στις ρυθμίσεις του προφίλ σου (Activity Log -> Search).
9. Νέα χαρακτηριστικά εκδηλώσεων
Φαίνεται πως το Facebook ξεκίνησε να εστιάζει και στην επιλογή διοργάνωσης εκδηλώσεων (αλλιώς και Facebook Events). Για αρκετό καιρό τώρα η επιλογή αυτή ήταν παρατημένη από το κοινωνικό δίκτυο (άσχετα αν το χρησιμοποιούν αρκετοί χρήστες ή όχι) – αλλά φαίνεται πως η εταιρεία ξεκίνησε να προσθέτει νέα χαρακτηριστικά σε αυτό.
Τον τελευταίο καιρό το Facebook άλλαξε τον αλγόριθμο των Events με αποτέλεσμα οι χρήστες να βλέπουν μόνο αυτά που τους ενδιαφέρουν περισσότερο και ανάλογα με την τοποθεσία και τα ενδιαφέροντα τους. Από εδώ και στο εξής, οι χρήστες θα έχουν την ικανότητα να λαμβάνουν ειδοποιήσεις σχετικά με κάποιο Event για το οποίο ενδιαφέρθηκαν.
10. Ενσωμάτωση του Uber στο Messenger
Υπάρχουν πάρα πολλές ανούσιες και γελοίες εφαρμογές εκεί έξω για το Facebook Messenger, αλλά μια πρόσφατη συνεργασία με την Facebook και το Uber ίσως αλλάξει λίγο τα πράγματα. Απλά, κατέβασε την Uber εφαρμογή για το Messenger και σύνδεσε την με τον Uber λογαριασμό σου ή δημιούργησε έναν καινούργιο.
Μόλις ολοκληρώσεις αυτά τα βήματα, το μόνο που πρέπει να κάνεις είναι να πατήσεις στην εικόνα του αυτοκινήτου στο κάτω μέρος του Messenger (μπορεί να είναι κρυμμένο από το κουμπί “…”) και θα έχεις την ικανότητα να “παραγγείλεις” ένα Uber στην τωρινή τοποθεσία σου (απαιτείται να έχεις ενεργοποιημένο το GPS).
Εσένα ποιο από τα παραπάνω χαρακτηριστικά σου άρεσε περισσότερο και τι πιστεύεις ότι θα κυκλοφορήσει στη συνέχεια το Facebook;
Δεν υπάρχουν Σχόλια
[…] Πηγή Εικόνας: www.tsouk.gr […]